Нова Skoda Octavia для України: техніка, опції

Нова Skoda Octavia для України: техніка, опції

Кермо з двома спицями, 10-дюймовий екран, трьохзонний клімат-контроль, масажні сидіння, перемикач замість важеля АКП, фірмова щітка, плед і інші деталі, якими здивувала Octavia четвертого покоління

Перший показ Skoda Octavia нового покоління відбувся на батьківщині моделі в Чехії, і це традиція - чехи дуже поважають власний ринок, хоча головна модель бренду є абсолютним бестселером в цілому ряді країн, включаючи Австрію, Швейцарію, Фінляндію і Польщу. Правда, якщо в Украхні більше шанують п'ятидверний ліфтбек, то в Європі дві третини продажів доводиться на версію з кузовом універсал, тому в Празі представили відразу обидва варіанти.

Як вона виглядає:

Перший натяк на зовнішність нової машини чехи зробили навесні на автосалоні в Парижі, представивши концепт Vision RS, і серійна модель дійсно на нього схожа. Головна риса - L-образні світлодіодні ходові вогні, але оптика тепер не розділена на частини, а решітка радіатора візуально з'єднує обидві фари. У топ-версії Octavia оснащується матричними фарами. Противотуманки і задня оптика теж зі світлодіодами, а поворотники - з динамічним світлом.

Загальний стиль нагадує старший Superb, але в цілому Octavia виглядає сучасніше і навіть молодіжні флагмана. На кришці багажника з'явилися великі літери з назвою моделі. У топ-версії - величезні 19-дюймові колеса.

Автомобіль побудований на тій же платформі MQB, а габарити змінилися лише символічно. У довжину модель збільшилася на 1,9 см (універсал - на 2,2 см), в ширину - на 1,5 сантиметра. Розмір колісної бази - 2686 міліметрів. Обсяг багажника у лифтбека дорівнює 600 л, а у універсала - на 40 л більше.

Що змінилося в салоні:

Четверта Octavia не схожа на саму себе - інтер'єр став дорослішим і більш технологічні. Чехи більше не намагаються малювати суворі геометричні форми і додають салону більше життя різноманітністю оздоблювальних матеріалів і колірних рішень.

За даними специфікацій, запас для колін задніх пасажирів виріс до 78 міліметрів. За відчуттями, помітно більше місця не стало, але цього й не було потрібно - всередині як і раніше зразковий порядок і сувора, але зручна посадка. Задній диван складається по частинах, а в багажнику - традиційний набір гачків, сіток та перегородок.

Машина отримала цифрові прилади і великий 10-дюймовий дисплей медіасистеми, графіку якого можна налаштовувати. А ще у машини з'явився проекційний дисплей. Авангардний кермо тепер з двома спицями, а традиційного селектора автоматичної коробки немає зовсім - його замінив невеликий перемикач на зразок моделей Audi.

У наборі бортової електроніки крім радарного круїз-контролю і протиаварійних систем допомоги водієві з'явилася функція автоматичного гальмування і зупинки. Якщо водій відпустить кермо, після ряду попереджень машина самостійно сповільниться і встане. Крім того, в екстреній ситуації система стабілізації підкаже, куди саме крутити кермо для безпечного об'їзду перешкоди. Нарешті, новою є функція Exit Warning, що попереджає при відкриванні дверей про наближення ззаду велосипедиста або іншого автомобіля.

Чи є нові розумні рішення:

Крім вже звичних рішень в філософії Simply Clever для нової Octavia приготували цілий набір нових. Наприклад, пакет для сну Sleep Package з великими підголівниками, більш комфортабельними підлокітниками і пледом. Універсали отримали новий комплект сіток для багажника і автоматично висувається шторку в багажному відділенні.

У задніх пасажирів з'явилися відсіки для смартфонів в спинках передніх крісел, а число зарядних розеток збільшилася до п'яти, причому одна з них - на консолі біля дзеркала заднього виду. Правда, всі вони тепер виконані в форматі USB-C. А відсік для парасольки в водійських дверей тепер також вміщує і фірмову щітку для снігу. Нарешті, у Oсtavia з'явилася оригінальна воронка в кришці бачка омиваючої рідини.

Які будуть силові агрегати:

Початковими для машини четвертого покоління стануть трициліндровий бензиновий двигун об'ємом 1 літр (110 л. С.) І 1,5-літрова «четвірка» потужністю 150 л. с. з технологією м'якого гібрида і допоміжної 48-вольтової електросистемою. Старші версії отримають мотор 2,0 TSI з віддачею 190 сил. Також в гаму увійде 2,0-літровий дизель потужністю 115, 150 і 200 сил. Мотори працюватимуть з шестиступінчастою механікою або семиступінчастою DSG.

Мотор 1,4 TSI збережеться тільки у гібридних версій. У парі з електродвигуном агрегат розвиває 204 або 245 сил в залежності від версії. Також запропонують газову модифікацію новинки з 1,5-літровим агрегатом потужністю 130 сил. Слідом з'явиться і «заряджений» RS-варіант потужністю не менше 260 кінських сил.

Інформації про українську  гамі поки немає, але група Volkswagen вже випускає перевірений атмосферник об'ємом 1,6 л з потужністю 110 л. с., який в парі з «механікою» і гідромеханічної АКП будуть ставити і на новий автомобіль. Поява турбомотора 1,5 TSI потужністю 150 л. с. поки під питанням - в Україні замість нього як і раніше поставляється більш простий 1,4 TSI тієї ж потужності. А ось двигун 1,8 TSI, швидше за все, замінить дволітровий, як це сталося з моделлю Superb.

Чи буде підвіска для поганих доріг:

Для Octavia четвертого покоління пропонується кілька варіантів шасі. Крім стандартної підвіски буде спортивний варіант із зменшеним на 15 мм кліренсом, а також шасі для поганих доріг під назвою Rough Road зі збільшеним на 15 мм просвітом, і не виключено, що українські версії будуть оснащуватися такою підвіскою за замовчуванням.

За доплату можна буде замовити адаптивне шасі Dynamic Chassis Control c адаптивними амортизаторами, які підлаштовуються під дорожні умови або змінюють характеристики в залежності від вибору режиму меню Driving Mode Select. З такою підвіскою кліренс Octavia зменшується на 10 мм, але в разі гібридних модифікацій залишається стандартним.